perjantai 16. elokuuta 2013

asunto 14

varo! koti tyhjenee
se lakkaa olemasta koti

                aavistit, kun otit postikorttikokoelmasi seinältä
                eteisessä tuoksui taas vieraalta
                ja puoli maailmaasi oli pahvilaatikoissa

varo! tyhjyys iskee yllättäen
et huomaa sitä ennen kuin kuulet kaiun
kodittomana alastomassa asunnossa

                ja vaikket vielä tiedäkään
                niin uudessa kodissa sinä vielä vuoden päästäkin
                valvot öisin ja muistat sinisen parvekkeen

2 kommenttia:

  1. mä en tajuu ku oon ain halunnu osat kirjottaa sillee et esim "paistoin makkaraa" ni "tulen leimussa kärisi suolipötkö" en osaa selittää mut sillee ettei se oo niin selkee mut kuitenki se tarina kertoutus hienosti. esim lauluje sanat o hienoi ku ne ei oo nii kirjaimellisii (en tiiä onko oikee sana) ja oon katkera koska teet just sitä mitä haluaisin osata. sori ku en osaa kirjoittaaa D:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärän niin hyvin mitä tarkotat! Kun varsinkin aiemmin mun tyyli oli ihan tosi arkinen, ja oon sittemmin ihan vaan koettanu harjoitella vähän runollisempaa ilmaisua. Mutta mukava kuulla että oon ainakin suurinpiirtein onnistunut!

      Poista

Kaikki tunteet ovat omiani, aivan kaikki tarinat eivät.